Podpis elektroniczny EuroCert to kwalifikowany podpis, który posiada moc prawną podpisu odręcznego w obrocie elektronicznym dokumentów. Złożony za pomocą certyfikatu umożliwia jednoznaczną identyfikację osoby fizycznej składającej podpis. W celów bezpieczeństwa przechowywany jest na urządzeniu kryptograficznym uniemożliwiającym jego skopiowanie.
Podpis elektroniczny EuroCert ma na celu zapewnienie autentyczności, integralności i niezaprzeczalności danych elektronicznych oraz dokumentów. Działa na podstawie certyfikatów cyfrowych, które są wydawane przez autoryzowane instytucje certyfikujące, takie jak właśnie Euro Cert.
Certyfikat cyfrowy to cyfrowy odpowiednik tradycyjnego podpisu, który potwierdza tożsamość osoby lub instytucji podpisującej elektroniczny dokument. W ramach procesu uzyskiwania certyfikatu, osoba lub instytucja jest weryfikowana, aby upewnić się, że podpis elektroniczny jest wiarygodny i wiąże się z właściwą tożsamością.
Podpis elektroniczny EuroCert wydawany jest na 1 rok/ 2 lata/ 3 lata umożliwiający m.in.:
• składanie e-deklaracji podatkowych do Urzędów Skarbowych
• elektroniczne składanie sprawozdań do eKRS
• podpisywanie dokumentów JEDZ (Jednolity Europejski Dokument Zamówienia)
• komunikacje w obrębie platformy ePUAP
• podpisywanie Jednolitych Plików Kontrolnych (JPK)
• udział w aukcjach i przetargach elektronicznych
• zawieranie umów cywilno-prawnych w formie elektronicznej.
• składanie e-deklaracji podatkowych do Urzędów Skarbowych
• elektroniczne składanie sprawozdań do eKRS
• podpisywanie dokumentów JEDZ (Jednolity Europejski Dokument Zamówienia)
• komunikacje w obrębie platformy ePUAP
• podpisywanie Jednolitych Plików Kontrolnych (JPK)
• udział w aukcjach i przetargach elektronicznych
• zawieranie umów cywilno-prawnych w formie elektronicznej.
Zestaw umożliwia złożenie podpisu we wszystkich formatach m.in. XAdES-BES, XAdES-T, PAdES-BES, PAdES-T. Wykorzystuje algorytm SHA256 (SHA2).
Aby uzyskać podpis elektroniczny EuroCert skontaktuj się z ATA SZCZECIN !!!.